Nedenstående Handelsbetingelser er de til enhver tid gældende Handelsbetingelser for samhandel med Saleship ApS [Saleship] og er gældende i det omfang, en eller flere bestemmelser ikke er særskilt bekræftet af Saleship. Når du anvender Saleships service, accepterer du samtidig Saleships Handelsbetingelser, som vi forudsætter du har læst forud for aftaleindgåelse. Har du spørgsmål til nogle af punkterne, er du velkommen til at kontakte os på info@saleship.dk.

1. Præambel

1.1 Nærværende Handelsbetingelser har til formål at beskrive betingelserne for samhandlen mellem Kunden og Saleship. Nærværende Handelsbetingelser er et juridisk dokument, der beskriver alle aftaler mellem Parterne, samt Saleships og Kundens forpligtelser ifm. brugen af Saleships ydelser og software. Disse er primært rettet mod erhvervsdrivende.

1.2 Saleship forbeholder sig retten til løbende at foretage ændringer i Handelsbetingelserne uden forudgående varsel, dog under den forudsætning, at de opdaterede og gældende. Handelsbetingelserne altid er tilgængelige på Saleships hjemmeside. Hvis en ændring anses for at være væsentlig, vil Kunden blive orienteret om ændringen med 30 dages varsel.

1.3 Disse Handelsbetingelser er gyldige fra d. 1. september 2020 og erstatter tidligere betingelser.

2. Aftaleindgåelse

2.1 Nærværende Handelsbetingelser er gældende fra Kundens skriftlige accept-tidspunkt. Disse løber indtil det opsiges skriftligt, hvorved Saleship tildeler Kunden et tidspunkt for hvornår dennes adgang til Platformen fjernes; i overensstemmelse med dette dokument.

2.2 Saleship fakturerer Kunden løbende, pr. d. 1. hver måned.

2.3 Ved accept af Handelsbetingelserne er der for alle nye kunder gældende lovpligtig fortrydelsesret i 14 dage fra acceptdatoen.

2.4 Der tages forbehold for prisændringer, gebyrer, force majeure og ændringer af Handelsbetingelserne med udgangspunkt i inflation, ændringer i udefrakommende omkostninger samt ændringer i lovgivning. Meddelelser om ændringer, oplyses på e-mail mindst 14 dage før ændringerne træder i kraft.

3. Aftalens omfang og anvendelse

3.1 Kunden opnår i overensstemmelse med disse Handelsbetingelser en ikke-eksklusiv adgang til at anvende Saleship Platformens software, samt adgang til dennes kundeservice. Kunden erhverver ikke Platformen eller en kopi eller del heraf og opnår ikke licens til at bruge denne i forbindelse med andre virksomheder. Aftalen vil altid kun gælder Parterne, som er Kunden og Saleship.

3.2 Adgangen til at anvende Platformen gælder udelukkende for Kunden og dennes rådgivere, og Platformen må ikke benyttes af andre end Kunden eller til at foretage databehandling eller yde andre ydelser for andre end Kunden.

3.3 Konsulentvirksomheder, administrationsbureauer og lignende der arbejder i Platformen på vegne af Kunden må kun anvende Platformen for denne, og modulet må ikke gøres tilgængeligt for disses kunder. Såfremt dette sker, vil det blive anset som en væsentlig misligholdelse.

3.4 Kunden indestår for og har det fulde ansvar for de tredjeparter, som Kunden giver adgang til Platformen eller som bruger Kundens logindetaljer.

3.5 Med undtagelse af det der fremgår af punkt 3.3, er Kunden ikke berettiget til at overdrage aftalen til tredjemand, hverken helt eller delvist, eller til at give adgang til Applikationen til tredjemand.

3.6 Kunden har adgang til Platformen, som den er, og til at bruge den inden for de gældende grænser til enhver tid. For enkelte funktioner og ydelser, kan der være tilknyttet selvstændige betingelser, der skal accepteres i tillæg til disse Handelsbetingelser, før de kan anvendes.

3.7 Kunden skal sikre, at Platformen ikke bliver anvendt på en måde, som kan skade Saleships navn, omdømme eller goodwill, eller som er i strid med relevant lovgivning eller anden regulering.

3.8 Saleship udarbejder ikke dokumentation for udførte ydelser.

4. Ændringer af stamdata

4.1 I Platformen kan du foretage ændringer af din adresse, bruger og andre stamdata.

5. Parternes forpligtelser

5.1 Det påhviler Parterne hver især at opfylde de indgåede aftaler og efterleve de heri indeholdte vilkår. Saleship er til enhver tid forpligtet til at:

  • Yde det fornødne arbejde for at vedligeholde Platformen og sørge for at Kundens forretning beskyttes.
  • Stille kvalificerede ressourcer til rådighed for udførelsen af de aftalte opgaver. Saleship er til enhver tid berettiget til at udskifte ressourcer, herunder navngivne ressourcer, der er allokeret til en aftale, med andre tilsvarende ressourcer.
  • Udføre de aftalte opgaver i overensstemmelse med god IT-skik.

5.2 Kunden er indforstået med at bidrage med de ressourcer, der er nødvendige for Saleships opfyldelse af indgåede aftaler. Kunden er, udover nævnte betingelser i afsnit 3, til enhver tid forpligtet til at:

  • Yde Saleship det fornødne samarbejde for udførelsen af Saleships opgaver vedr. indgåede aftaler.
  • Sikre, at der er taget tilstrækkelig backup, inden Saleships medarbejdere får adgang til Kundens IT-systemer. Backup skal omfatte enhver form for data og software, herunder data der måtte vedrøre igangværende projekter eller opgaver, hvori Saleship er involveret (Saleship tager, medmindre det er udtrykkeligt eller skriftligt aftalt mellem Parterne, ikke backup af sådanne data, uanset om dataene er frembragt af Saleship, og uanset om dataene opbevares på et IT-system, der endnu ikke er overtaget af Kunden).
  • Have nødvendige og tilstrækkelige sikkerhedsforanstaltninger på plads med henblik på at undgå og minimere skader på Kundens IT-systemer, herunder ved sikring mod virusangreb.

6. Priser og betalingsbetingelser

6.1 Til og med december 2020 er Platformen gratis at bruge.

6.2 Fra januar 2021 vil brugen af Platformen være underlagt gældende priser, som forefindes på hjemmesiden. Prisen pr. måned for brugen af Platformen beregnes af en procentsats af den samlede ordreværdi, Kunden importerer til Platformen. Procentsatsen bestemmes ud fra behandlet total Gross Merchandise Value (GMV). Kunden er indforstået med, at Saleship importerer alle ordrer fra alle Kundens tilknyttede Markedspladser.

6.3 Betalingsbetingelser er 8 dage netto fra fakturadato. Hvis betalingsfristen bliver overskredet, udsender vi en påmindelse om betaling tillagt et gebyr, maksimalt efter den til enhver tid gældende rentelov.

6.4 Saleship tilbyder muligheden for at tilmelde sig automatisk kortbetaling. Handlen foregår som beskrevet i nærværende Handelsbetingelser, dog trækkes det fakturerede beløb automatisk og uden indtastning af kortoplysninger på ny for hvert køb.

6.5 Betales det forfaldne beløb ikke rettidigt, sendes rykker 1 uden gebyr 7 dage efter fakturaens forfaldsdato. Betales dette fortsat ikke, sendes 10 dage senere rykker 2 med et gebyr på DKK 100,00. Såfremt betaling stadig ikke er modtaget inden 7 dage efter rykker 2, spærres adgangen til Platformen. Adgangen til Platformen åbnes igen efter modtaget betaling, medmindre Saleship forinden har ophævet aftalen.

6.6 Kunden accepterer, at fakturaer og rykkere sendt pr. e-mail til den af Kunden angivne e-mailadresse skal anses for leverede, når de er afsendt fra Saleship.

6.7 Kunden kan til enhver tid ændre sine betalingsoplysninger i Platformen. Her kan et betalingskort fjernes fra automatisk betaling, så der er mulighed for at tilføje et nyt ved næste køb.

6.8 Kunden er til enhver tid berettiget til at opsige aftalen om automatisk betaling. Dette gøres i Platformen.

6.9 De til enhver tid gældende priser kan findes på Saleships hjemmeside og kan ændres med 14 dages varsel. Alle priser er angivet i DKK ekskl. moms og afgifter, der tillægges ved fakturering. Kvittering for betaling tilsendes på e-mail.

7. Ophør af aftale mellem Partnerne

7.1 Kunden kan i Platformen opsige aftalen med dags varsel. Opsigelsen skal meddeles til Saleship enten på e-mail til info@saleship.dk. Saleship forbeholder sig op til 7 dages reaktionstid.

7.2 Saleship kan opsige aftalen med dags varsel, eller uden varsel ved Kundens væsentlige misligholdelse af disse Handelsbetingelser eller ved Kundens konkurs eller insolvens.

8. Dataansvarlig og Databehandler

8.1 Parterne er enige om, at Kunden er Dataansvarlig, for så vidt angår eventuelle Personoplysninger, som Kunden importerer og behandler i Platformen, samt at Kunden ejer og frit kan disponere over egne data i Platformen. Saleship håndterer en række personlige data på Kundens vegne, herunder bl.a. adresser og kontaktoplysninger på kunder af Kunden. Således er Saleship Databehandler.

8.2 Som databehandler forpligter Saleship til at overholde samtlige forhold i den til enhver tid gældende persondatalovgivning både med hensyn til opbevaring, adgang, deling, sletning og behandling generelt.

8.3 Saleship forbeholder sig retten til at slette Kundedata 90 dage efter aftalens ophør uanset årsagen hertil, og Saleship har ingen forpligtelser til at opbevare dataen efter dette tidspunkt.

8.4 Saleship er berettiget til at opbevare Kunde- og Brugsdata efter ophør med henblik på at anvende disse i anonymiseret form til statistik, analyse, prissætte og markedsføre i overensstemmelse med lovgivning såfremt de nødvendige sikkerhedstiltag er foretaget, samt videre udvikling af Platformen. I de tilfælde hvor Personoplysninger som e-mailadresse og IP-adresse indgår i dette arbejde, skal Saleship anonymisere disse data. Hvis anonymisering ikke er muligt på grund af tekniske eller praktiske begrænsninger, skal Saleship implementere alternative kompenserende sikkerhedstiltag for at sikre gældende lovgivning.

8.5 Saleship kan give tredjemand og myndigheder adgang til Kundedata, dog kun i overensstemmelse med den relevante databeskyttelseslovgivning, i forbindelse med dom, myndighedskrav, Kundens konkurs, dødsfald eller lignende.

9. Ansvarsbegrænsning

9.1 Softwares ydeevne vil variere, afhængigt af Kundens hardwareplatform, softwareinteraktion, konfiguration af softwaren og andre faktorer, og Saleship påtager sig derfor intet ansvar herfor. Softwaren er hverken fejltolerant eller fri for fejl, konflikter eller afbrydelser, og Kunden er indforstået med, at der i software kan forekomme mindre væsentlige fejl og uhensigtsmæssigheder, som ikke påvirker brugen af softwaren nævneværdigt. Saleship garanterer ikke, at sådanne forhold afhjælpes, og en eventuel afhjælpning vil under alle omstændigheder oftest blive henlagt til udsendelse af ny version. Saleships afhjælpningspligt og ansvar i henhold til denne aftale omfatter i øvrigt ikke:

  • Fejl opstået som følge af installation foretaget af andre end Saleship eller som følge af Kundens anvendelse af produkterne i sammenhæng med andet tilbehør/programmel, som direkte eller indirekte påvirker produkternes funktion.
  • Fejl opstået som følge af Kundens manglende uddannelse eller som følge af anvendelse af produkterne på en anden måde end foreskrevet i den udleverede dokumentation eller ved forsømmelser fra Kundens, dennes personales eller tredjemands side.
  • Fejl eller mangler i en underleverandørs produkter, som ikke er omfattet af underleverandørens garantibestemmelse.
  • Manglende opfyldelse af behov eller ønsker om funktionalitet, som ikke udtrykkeligt og entydigt er beskrevet i ordrebekræftelsen.

9.2 Saleship er ikke ansvarlig for indirekte tab, følgeskader, skader forårsaget af IT-virus, driftstab, tab af data og omkostninger til disses reetablering samt tab af fortjeneste og øvrige forretningsmæssige tab, uanset om dette skyldes grov eller simpel uagtsomhed. Saleship har produktansvar i henhold til den til enhver tid gældende ufravigelige lovgivning herom. Herudover påtager Saleship sig intet produktansvar. Saleship fraskriver sig ethvert ansvar for tab og skader, der måtte opstå i forbindelse med, at Saleship stiller konsulenter til rådighed for opgaver, hvor den overordnede ledelse af opgavens udførelse styres af Kunden eller tredjemand.

9.3 Saleship tilstræber højst mulig driftsstabilitet, men er uden ansvar for nedbrud eller driftsforstyrrelser, herunder for driftsforstyrrelser forårsaget af faktorer uden for Saleships kontrol. Herved forstås bl.a. strømsvigt, fejl på udstyr, internetforbindelser, telekommunikationsforbindelser eller lignende. Platformen og servicen leveres, som den er og forefindes, og Saleship fraskriver sig enhver garanti, tilsikring, indeståelse, anprisning eller andre vilkår, uanset direkte eller indirekte.

9.4 I tilfælde af nedbrud eller forstyrrelser tilstræber Saleship sig på at genskabe normal drift hurtigst muligt.

10. Force majeure

10.1 Hverken Saleship eller Kunden skal i henhold til nærværende aftale anses for ansvarlig over for den anden part, for så vidt ansvaret skyldes forhold, der ligger uden for partens kontrol, og som parten ikke ved aftalens underskrift burde have taget i betragtning og ej heller burde have undgået eller overvundet, herunder, men ikke begrænset til, krig, strejke, lockout, ændret lovgivning, regeringsforbud eller bestemmelser udstedt af EU myndigheder.

10.2 Såfremt en tidsfrist for Saleship udskydes på grund af force majeure, udskydes de betalinger, der knytter sig dertil, tilsvarende. Force majeure kan påråbes, såfremt den pågældende part har givet skriftlig meddelelse herom til den anden part, senest 10 arbejdsdage efter, at force majeure er indtrådt. Den part, der ikke er ramt af force majeure situationen, er berettiget til at annullere aftalen, såfremt den aftalte installationsdato overskrides med 60 arbejdsdage, som følge af force majeure. I tilfælde af sådan annullering tilbageleverer begge parter snarest muligt, hvad de har modtaget fra den anden part, og der består derefter ingen yderligere krav mellem parterne.

11. Tvister

11.1 Denne aftale er underlagt dansk lov, og tvister skal afgøres ved Saleships vedtægtsbestemte hjemting.

12. Lovlighed m.m.

12.1 Det system, der er omfattet af den nærværende aftale, må af Kunden kun benyttes til lovlige formål, og må på ingen måde i deres anvendelse krænke en eventuel tredjemands rettigheder. Hvis Saleship af myndighederne bliver gjort opmærksom på, at Kunden udøver ulovlige aktiviteter, vil ydelser indeholdt i nærværende aftale med omgående virkning blive taget ud af drift. Hvis der foretages undersøgelser efter dansk ret, vil Saleship ligeledes være myndighederne behjælpelig. I tilfælde af ulovlige aktiviteter som beskrevet i nærværende punkt er Kunden forpligtet til i enhver henseende at friholde Saleship for eventuelle erstatningskrav opstået som følge heraf.

12.2 Saleship anser – men ikke begrænset til – følgende aktiviteter som udtryk for Kundens misligholdelse af nærværende aftale, og forbeholder sig i givet fald retten til at ophæve nærværende aftale uden varsel:

  • Gentagen afsendelse af uopfordrede meddelelser (Unsolicited Commercial E-mail (UCE) eller SPAM).
  • Aktiviteter der har til formål at opnå uberettiget adgang til systemer tilkoblet Service udbyderens net, herunder forsøg på uberettiget at skaffe sig adgang til nævnte systemer.
  • Aktiviteter som forårsager urimelig belastning af parters net eller dertil koblede IT-systemer eller på anden måde truer systemets funktion og anvendelighed.

13. Tavshedspligt

13.1 Saleship, dennes personale og underleverandører skal iagttage ubetinget tavshed med hensyn til oplysninger vedrørende Kundens eller andres forhold, som de får kendskab til i forbindelse med opfyldelse af nærværende aftale. Kunden, konsulenter og andre, der bistår Kunden, pålægges tilsvarende forpligtelse med hensyn til oplysninger om Saleships forhold, som gælder for Saleship med hensyn til Kundens forhold.

13.2 Hverken Kunden eller Saleship må uden den anden parts forudgående skriftlige tilladelse udsende offentlig meddelelse om nærværende aftale eller offentliggøre noget om aftalens indhold. Saleship er dog berettiget til at nævne Kunden som reference, medmindre Kunden skriftligt har meddelt andet. Oplysninger om Kunden vil blive opbevaret og/eller overført i nøje overensstemmelse med gældende love om databeskyttelse.

13.3 Kunden kan meddele Saleship, at oplysningerne ikke må bruges til direkte markedsføring.